MENTALNA ARITMETIKA

U školi Malac Genijalac primijenjuje se originalni HIKARI program Mentalne aritmetike. Hikari na japanskom znači svjetlost i simbolizira proces učenja i buđenja (osvjetljavanja) naših mentalnih kapaciteta. Program sadrži jedinstvenu metodu podrijetlom iz Japana, kolijevke mentalne aritmetike. Nastao je kao rezultat dugogodišnjeg rada psihologa, pedagoga i drugih stručnjaka iz područja edukacije u suradnji s prestižnim japanskim Institutom Tomoe Soroban iz Tokija. Temelji se na upotrebi drevne računaljke abakus (算盤, jap. Soroban), čijom se vizualizacijom postiže izvanredno brzo računanje i razvoj kognitivnih vještina i sposobnosti djece u ranom periodu života. Program se temelji na: TBDP pristupu (Total Brain Development Program) i VAK metodi (Vizualno Auditivno Kinestetičko).          
TBDP (Total Brain Development Program) predstavlja sustav cjelokupnog razvoja mozga kojim se potiče aktivacija obje hemisfere mozga u ranim fazama života. Kao rezultat te aktivacije poboljšava se niz kognitivnih sposobnosti kao što su pamćenje, inteligencija, koncentracija, mašta.          
VAK metoda (Vizualno – Auditivno – Kinestetička) je metoda koja se razvila na osnovama neurolingvističkog programiranja (NLP) i podrazumijeva uključivanje tri osjetila (vid, sluh, dodir) u proces učenja. Ova tehnika mogla bi se opisati i kao Vizualni – vidim to što mi govoriš; Auditivni – zvuči mi dobro; Kinestetički (tjelesni) – pokaži mi kako da to napravim. Znanstvena istraživanja pokazala su da se najbolji rezultati postižu kada se u procesu učenja informacije primaju putem različitih osjetila jer se na taj način aktivira najveći broj neuronskih veza u mozgu. Takvim učenjem proces pamćenja dostiže svoj maksimum jer se primljene informacije prenose s jedne na drugu hemisferu mozga, čime se aktivira cijeli potencijal našeg mozga.

Program je namijenjen djeci uzrasta od 4. do 12. godine (završno 14.), jer u tom se periodu dječji mozak najdinamičnije razvija. Fleksibilno je i pažljivo osmišljen uzimajući u obzir individualne potrebe svakog djeteta. Učenje se prakticira u malim grupama (6-12 polaznika), kroz zabavne aktivnosti, različite igre i natjecanje, pri čemu je najvažnija opuštajuća i kreativna atmosfera i pozitivni emocionalni odnosi.

 Cilj programa je da dijete maksimalno probudi svoje mentalne kapacitete i postane “Malac Genijalac”. Kognitivni razvoj postiže se na zabavan i razigran način, radom koji se temelji na tri ključne stvari: računanje abakusom, mentalna aritmetika i didaktičke igre. Upotrebom abakusa aktiviraju se obje moždane hemisfere čime se postiže maksimalan intelektualni potencijal. Nakon savladavanja rada na abakusu, učenici su u stanju obavljati komplicirane računske operacije kao što su 235 + 64 + 361 – 97 + 196 – 98 = … bez ikakvih pomagala, isključivo misaonim putem, dajući točan odgovor u samo nekoliko sekundi! Ovu sposobnost Malac Genijalac zadržava zauvijek, posjedujući je tijekom cijelog života.

·        Pripremna faza – POJAM I KOMPLEMENTI BROJEVA OD 1 DO 100

Početna faza primjenjuje se za najmlađe polaznike. Cilj ove pripremne faze je da se najmlađi polaznici upoznaju s pojmom broja i nauče zakonitosti koje važe za brojeve od 1 do 100 (komplementarnost brojeva). U ovom periodu djeca još uvijek ne koriste abakus, već se koristi klasična školska računaljka koja posjeduje 10 nizova s po 10 kuglica.

·        Prva faza – UPOTREBA SOROBANA (ABAKUSA)

Abakus faza traje tijekom početnih nivoa, na kojima se uči upotreba posebne japanske računaljke – Sorobana (算盤 , abakus). Nakon što savladaju prikazivanje brojeva, djeca uče izvoditi računske operacije (zbrajanje, oduzimanje, množenje i dijeljenje) pomicanjem kuglica na abakusu.

U ovoj fazi težište učenja je na finoj motorici i osjetilnim podražajima (dodir, vid i sluh). Učeći na abakusu djeca aktiviraju svoja osjetila jer s vremenom počinju vizualizirati kuglice koje vide (vizualno), prateći riječi učitelja (slušanje) da bi poduzeli konkretnu radnju te pomicanjem kuglica abakusa (dodir) dobili točan odgovor. Tijekom opisanog postupka odigrava se intenzivan kognitivni proces. Dječji prstići stalno su u pokretu, dodirujući kuglice abakusa aktiviraju se taktilni podražaji koji djeluju u mozgu značajno povećavajući broj neuronskih veza (sinapsi). Računske operacije izvode se prstima obje ruke, čime se aktiviraju obje (lijeva i desna) hemisfere mozga što dovodi do povećanja kognitivnih kapaciteta djece. Zato se s pravom može reći da logičke operacije na abakusu predstavljaju pravu moždanu gimnastiku, nešto poput čučnjeva ili sklekova za mozak!

·        Druga faza – MENTALNA ARITMETIKA I VIZUALIZACIJA

Faza mentalne aritmetike (暗算, jap. Anzan) počinje tijekom viših nivoa na kojima djeca uče računati napamet, zamišljajući abakus u svojoj glavi. Prestaje se s fizičkom upotrebom abakusa te ga djeca vizualiziraju, a same kuglice i računske operacije zamišljaju. Pri ovakvom računanju djeca i dalje pomiču prste kao da su im i dalje u rukama abakusi. U ovoj fazi savladavaju se posebne “kompjuterske vještine” (multi-tasking), odnosno zapošljava se desna hemisfera mozga, odgovorna za maštu, fotografsko pamćenje i kreativnost. Ove komplicirane kognitivne radnje djeca izvode kroz igru, zabavne zadatke i obveznu relaksaciju. Razvojem kognitivnih sposobnosti u ranom, najoptimalnijem periodu života dijete za sebe osigurava kvalitetniji pristup životu i efikasno se priprema za kasnije najzahtjevnije poslovne i emotivne izazove.

Škola mentalne aritmetike “Malac Genijalac” ne pruža samo mogućnost da se poboljšaju matematičke sposobnosti djeteta. Naš program nije posebna škola matematike ili njena zamjena. Osim što pruža mogućnost da se matematičke sposobnosti djeteta poboljšaju, program mentalne aritmetike pozitivno utječe na razvoj razmišljanja i potiče niz vještina i sposobnosti koje su djetetu potrebne u životu. Poboljšava se način na koji dijete sluša, obrađuje i razumije informacije; zamišlja i stvara određene mentalne predodžbe; prepoznaje detalje; obavlja određene radnje i rješava probleme.

Polaznici škole Malac Genijalac, naročito razvijaju sljedeće vještine i sposobnosti:

  • brzo računanje
  • izuzetna koncentracija i pažnja
  • odlično pamćenje i razvijeni refleksi
  • fotografsko pamćenje
  • analitičko i logičko razmišljanje
  • povećanje inteligencije
  • kreativnost, mašta i sposobnost vizualizacije
  • razvijena osjetila vida, sluha i dodira
Za više informacija posjetite: KORISTI MENTALNE ARITMETIKE.